Bestel je sapjes
verhogen mentaal welzijn
Tips

13 tips om je mentaal welzijn een boost te geven

Blue Monday of deprimaandag, zogenaamd de meest deprimerende dag van het jaar, is achter de rug, maar dat wil nog niet zeggen dat je je nu van de ene op de andere dag beter voelt. Heb je wat last van een winterdipje en voel je je wat futloos? Wij delen graag 13 dingen die je kan proberen om je mentaal welzijn een boost te geven.

  1. Ga vanavond op tijd slapen. En de avond nadien. En de avond nadien ook.
  2. Geniet van een badje. Gooi er gerust een bruisbal vol glitters in.
  3. Behandel je lichaam als een tempel. Of minstens een villa.
  4. Wandel eens naar de winkel i.p.v. de auto te nemen. Of maak een wandeling in het bos.
  5. Zet je favoriete dansnummer op & shake the bad feelings off! (Een ganse playlist nodig? Doe maar!)
  6. Start een kussengevecht met je lievelingspersoon. Elkaar kietelen is toegestaan.
  7. Gooi verse lakens op je bed, nestel je erin met een boek en negeer de wereld even.
  8. Laat je masseren door je lief of maak een afspraak in een wellnesscenter.
  9. Neem een dag verlof en plan een dag helemaal voor jezelf (en een vriendin).
  10. Ben je creatief of sportief? Prik een datum en leef je eindelijk nog eens uit met je hobby.
  11. Zet je lichaam in beweging. Sport wekelijks minstens 75 minuten hoog intensief of 150 minuten matig intensief en je stressniveau zal vanzelf verlagen. (Nu ja, wat je vanzelf noemt, natuurlijk.)
  12. Omring jezelf met positieve, vriendelijke mensen. Ook online. Ontvolg op Instagram die accounts die je bijna elke keer ergeren als ze iets posten en volg accounts die je blij maken.
  13. Eet gezond. Eet vooral groenten en fruit, gezonde vetten, ongeraffineerde koolhydraten, peulvruchten, noten … En start je dag met een sapje!

boost mentaal welzijn

Boost je mentaal welzijn: de conclusie

Uiteindelijk komt het er vooral op neer om te doen wat jou blij maakt, wat jou energie geeft. Stress maakt deel uit van het leven, en dat is op zich niet erg. In principe weten je lichaam en je hoofd hoe daarmee om te gaan. Wat belangrijker is, is weten hoe je de stress terug loslaat. Dat in combinatie met een gezond slaap-, eet- en beweegpatroon verhoogt gegarandeerd je mentaal welzijn.

Vorige Volgende

Gerelateerde berichten