Bestel je sapjes
vermageren en gezond afvallen met gezond ontbijt
Gezonde levensstijl

De Heilige Drie-eenheid van gezond afvallen

Gezond én snel afvallen, dat is een utopie. Maar eerlijk, je lichaam is wel wat tijd en inspanning waard, niet? Aangezien je er maar één hebt, draag je er best zo goed mogelijk zorg voor. Beschouw het als een tempel en je zal beloond worden met meer energie, positiviteit en een stralende uitstraling. Neem de Heilige Drie-eenheid van gezond afvallen daarbij als leidraad en je bent vertrokken!

1. Gij zult voldoende slapen en rusten

Is je lichaam goed uitgerust, dan functioneert het beter. Dat is zo logisch. En toch vergeten we het weleens. Wil je gezond leven, dan is het noodzakelijk om je lichaam die oh zo noodzakelijke rust te gunnen. Kruip elke dag op hetzelfde uur onder en vanonder de lakens. Slaap je niet goed? Probeer achter de oorzaak te komen en doe er iets aan. Als je standaard goed uitgerust bent, zal je ook meer energie overhouden voor puntjes 2 en 3.

2. Gij zult gezond leven en meer bewegen

Wil je gezond afvallen, dan moet je zo veel mogelijk bewegen. Met een paar kleine aanpassingen kan je al een groot verschil maken. Sta regelmatig recht als je een zittende job hebt, neem de trap in plaats van de lift, wandel naar de bakker, fiets je gezond (en gelukkig!) … Elke stap in de richting van je ideale gewicht telt.

Maar voor goede, blijvende resultaten doe je best wat meer dan dat. Zo wordt ook aanbevolen om minstens 150 minuten per week matig intens te bewegen (doorwandelen, zwemmen, fietsen …), 75 minuten hoog intens (lopen, stevig fietsen, goed doorzwemmen) of 150 minuten in geval van een combinatie van hoog en matig intens. Stel een sportschema op en zorg voor voldoende variatie. En gun jezelf af en toe een (gezonde) beloning.

gezond ontbijt voor gezond afvallen

3. Gij zult gezond eten

Last but not least … Wat eet je allemaal? Breng het in kaart. De kans dat je een en ander kan aanpassen is groot. Informeer je over wat gezonde voeding is en integreer nieuwe, gezonde eetgewoontes in je leven, zoals elke dag voldoende fruit en groenten eten. Detecteer ook je valkuilen, de momenten waarop je ongezond eet, en bereid je erop voor om ze te kunnen ontwijken. Honger jezelf zeker niet uit. Crashdiëten zijn uit den boze, calorieën tellen hoeft ook niet.

Voor blijvende resultaten is het zaak om beter en gezonder te eten, niet per se minder. Al ban je suiker en al te bewerkte voeding beter volledig uit je leven. Begin elke dag met een gezond ontbijt, zoals een sapje, en zet zo vaak mogelijk een gezonde maaltijd op tafel.

Wil je gewicht verliezen? Eer de Heilige Drie-eenheid van gezond afvallen en je zal stilaan vermageren, met blijvend resultaat!

Vorige Volgende

Gerelateerde berichten