Bestel je sapjes
hoe slaap je beter dankzij fruit?
Gezonde levensstijl

Beter slapen: to eat or not to eat?

Goede nachtrust en goede dagen, die gaan hand in hand. Veel factoren hebben een invloed op je slaappatroon, sommige al opvallender dan andere. Wat is precies de invloed van eten voor het slapengaan? Ga je daardoor slechter of net beter slapen? We zochten het voor je uit.

Wat eet of drink ik beter niet?

Wil je beter slapen, dan vermijd je beter genotsmiddelen voor het slapengaan. Alcohol bevordert wel het inslapen, maar het heeft een slaapverstorend effect in de tweede helft van de nacht. Cafeïnehoudende dranken en nicotine zijn zeker uit den boze, want hierdoor raak je moeilijker in slaap.

Water is uiteraard geen probleem, maar drink ook niet te veel. ’s Nachts opstaan om te plassen verhindert je om in je diepe slaap te raken en te blijven.

Wat eet of drink ik beter wel?

Beter slapen is moeilijker als je gaat slapen met honger. Ten eerste zal je niet zo snel in slaap raken met honger, en ten tweede kan je ook wakker worden door honger. Een lichte snack voor je gaat slapen kan daarbij helpen. Haver en amandelnoten zijn topproducten om je slaap te bevorderen. Dit zal ook effect hebben op je immuunsysteem.

hoe beter slapen dankzij fruit

Avocado’s

Avocado’s bevatten magnesium. Magnesium zet tryptofaan om in een slaaphormoon, melatonine. Naast de heerlijke smaak zijn ze dus ook nog nuttig!

Bananen

Bananen zijn rijk aan tryptofaan zelf, wat kan worden omgezet in melatonine. Daarnaast zit er ook nog kalium en magnesium in bananen. Beide stoffen zorgen voor een ontspanning van de spieren en een kalmerend effect. Het beste is bananenthee op basis van bananenschil, want daar zit het meeste kalium en magnesium in. Een smoothie van banaan is ook zeker een goede optie.

Kersen

Kersensap of kersen bevatten melatonine, het hormoon dat je slaap reguleert. Wanneer je twee keer per dag zou kersensap drinken, stijgt je slaapefficiëntie met maar liefst 6%, puur door de stijging van melatonine in het lichaam.

Kiwi’s

Ook kiwi’s kunnen je helpen om beter te slapen. Door een uur voor het slapengaan twee kiwi’s te eten, val je beter in slaap en gaat je slaapkwaliteit erop vooruit.

Een nog snellere manier om goede voedingsstoffen binnen te krijgen? Slowjuices vol vitamines en mineralen! Onze sapjes bevatten verschillende voedingsstoffen die alleen maar goeds doen voor je lichaam, je kunnen helpen te ontspannen en slaap kunnen stimuleren. Vooral onze Beat, Glow, Green Supreme en Purify kunnen helpen om beter te slapen.

Vorige

Gerelateerde berichten